اخبار

30 شهریور 1402 - 10:42
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه :پروژه پلی آلومینیوم کلراید پتروشیمی ارومیه، تا پایان سال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با اشاره به تعدادی از برنامه‌های توسعه‌ای پیش روی این شرکت، از افتتاح واحد پروژه پلی آلومینیوم کلراید تا پایان سال خبر داد که با افتتاح آن از واردات این محصول که در صنایع تصفیه آب اهمیت زیادی دارد، بی‌نیاز می‌شویم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه :پروژه پلی آلومینیوم کلراید پتروشیمی ارومیه، تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اکبر اسمعیلی در سومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به‌عنوان یکی از مهمانان استودیو «به قله نزدیکیم» که در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس مستقر شده، با اشاره به نسل جوان حاضر در پتروشیمی ارومیه، گفت: علی‌رغم نزدیکی به قله‌های پیشرفت در صنعت پتروشیمی هنوز راه دراز و کارهای سنگینی وجود دارد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی ارومیه علی‌رغم دور بودن از مناطق عملیاتی در جنوب کشور و دور بودن از مراکز دریافت خوراک نه‌تنها خوراک موردنیاز خود را تأمین می‌کند؛ بلکه خوراک صنایع دیگر را هم پوشش می‌دهد، افزود: اسید سولفوریک، سولفات آمونیوم، کریستال ملامین، سولفات پتاسیم، اسید کلریدریک و نیتروژن گوگردی جزو محصولات تولیدی پتروشیمی ارومیه است، اما در برخی بخش‌ها همچون کریستال ملامین سایر صنایع را پوشش می‌دهیم.

اگرچه برای فروش محصول در این مورد رقابت زیادی وجود دارد؛ اما پتروشیمی ارومیه به رسالت خود در تأمین خوراک عمل می‌کند.
اسمعیلی به تعدادی از طرح‌های جدید توسعه‌ای این شرکت اشاره کرد و گفت: پروژه پلی آلومینیوم کلراید که در صنایع تصفیه آب اهمیت زیادی دارد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از این واحد از واردات این محصول جلوگیری می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با تأکید بر اینکه برنامه استراتژیکی را در راستای تکمیل زنجیره ارزش پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: تلاش می‌کنیم تا در کنار تأمین خوراک موردنیاز پتروشیمی ارومیه، محصول تولیدی ما، خوراک واحدها و صنایع دیگری باشد.
وی درعین‌حال از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت محصول کریستال ملامین و ایجاد یک شهرک صنعتی کریستال ملامین خبر دارد و در توضیح بیشتر گفت: این شهرک در ۶ منطقه‌بندی پیش‌بینی‌شده و با توافق صورت‌گرفته زمین موردنیاز را پتروشیمی ارومیه در اختیار قرار می‌دهد. امیدواریم سرمایه‌گذاران از شرایط به وجود آمده استقبال کرده و هرچه زودتر این شهرک صنعتی فعال شود.


اسمعیلی درعین‌حال از مسئولان اجرایی در بخش‌های مختلف کشوری و استانی خواست تا در ارائه مجوزها و طی مراحل قانونی از سخت‌گیری جلوگیری و زمینه همکاری با سرمایه‌گذاران را فراهم کنند چرا که در نتیجه این همکاری اقتصاد استانی و کشور منتفع می‌شود.

تصاویر
  • مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه :پروژه پلی آلومینیوم کلراید پتروشیمی ارومیه، تا پایان سال افتتاح می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: