اخبار

28 شهریور 1402 - 12:12
سفیر نیکاراگوئه در تهران

سفیر نیکاراگوئه در تهران:امیدواریم تفاهم‌های اقتصادی هرچه زودتر به مرحله قرارداد برسد/نشان‌زاده: بازار بزرگ آمریکای جنوبی، آینده خوبی را برای صنعت پتروشیمی رقم می‌زند

سفیر نیکاراگوئه در تهران


سفیر نیکاراگوئه در تهران پس از بازدید از غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌ها و دیدارهای چندجانبه بین دو کشور و شرکت‌ها هر چه زودتر به مرحله قراردادهای جدی برسد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مونکادا که در استودیو پخش زنده «به قله نزدیکیم» مستقر در غرفه هلدینگ خلیج‌فارس حضور داشت، با بیان اینکه باید از فرصت جدید به وجود آمده در روابط دو کشور استفاده کرد، افزود: امیدوارم هر چه زودتر به قراردادهای جدی و ملموس برسیم تا سایر کشورهای امریکای لاتین و مرکزی این ارتباط را ملاک عمل خود قرار دهند.
وی با اشاره به تغییرات اخیر صورت‌گرفته در کشورش برای تسهیل روابط اقتصادی خارجی گفت: موانع قانونی درباره قرارداد با شرکت‌های خارجی برطرف شده است و مانعی برای قراردادهای مشترک نداریم. می‌توان گفت برادری ما در حوزه سیاست خارجی و اهداف ضد امپریالیستی می‌تواند دو کشور را در کنار هم قرار دهد.
سفیر نیکاراگوئه در تهران با بیان اینکه دولت نیکاراگوئه از روز اول نمایشگاه ایران پلاست در جریان برگزاری این نمایشگاه و اینکه در چه سطحی برگزار می‌شود، قرار دارد، گفت:  شاهد فصل جدیدی از روابط اقتصادی دو کشور هستیم که می‌تواند روابط دوستی و همبستگی دو کشور را بیشتر می‌کند.
در این نشست خبری همچنین حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه کشور نیکاراگوئه متقاضی همکاری با ایران هستند و بازار بزرگ آمریکای جنوبی، آینده خوبی را برای صنعت پتروشیمی رقم می‌زند، افزود: حضور سفرای کشورهای مختلف در هلدینگ خلیج‌فارس نشان از تحولی بزرگ و اثرگذاری این شرکت در عرصه صنعت پتروشیمی دارد.
همچنین مهدی قربانی، معاون حاکمیت و خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این نشست رسانه‌ای مشترک تأکید کرد که پیوندهای مشترک بین دو کشور می‌تواند ما را به همکاری‌های مشترک برساند.
او سفر اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به کشورهای آمریکای جنوبی از جمله نیکاراگوئه را مؤید این پیوندهای مشترک و تمایل به همکاری‌های نزدیک‌تر برشمرد و گفت: استراتژی ما حضور در بازار آمریکای جنوبی است و برای تثبیت این حضور مطالعات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم..

تصاویر
  • سفیر نیکاراگوئه در تهران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: