اخبار

18 فروردین 1402 - 10:52
رونمایی از استراتژی و برنامه جامع "بندر امام نوین" برای بازگشت به دوران شکوفایی

نشان زاده مقدم معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس: طرح "بندر امام نوین"، یک جراحی استراتژیک است که منجر به تحقق اهداف ترسیم شده می شود

رونمایی از  استراتژی و برنامه جامع "بندر امام نوین" برای بازگشت به دوران شکوفایی

انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام: گام نخست افزایش تولید ۵۰۰ هزارتنی برداشته شد/ آن چیزی که امروز شاهد هستیم، اختلاف زیادی با بندرامام ترسیم شده دارد

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه بازدید ادواری از شرکت ها و طرح های تابعه، به اتفاق هیأتی متشکل از مدیران و کارشناسان ستاد در جلسه بررسی وضعیت و عملکرد این مجتمع استراتژیک شرکت کرد و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این بازدید، مدیران شرکت پتروشیمی بندرامام با ارایه برنامه‌ها و دستاوردهای شرکت به تشریح چشم‌انداز طرح بندرامام نوین پرداختند.

نشان زاده مقدم معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس: طرح "بند امام نوین" یک جراحی استراتژیک است که منجر به تحقق اهداف و مقاصد استراتژیک می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس  با بیان اینکه برنامه جامع و طرح "بند امام نوین" یک جراحی استراتژیک است که منجر به تحقق اهداف و مقاصد استراتژیک می شود، گفت:‌ انتظار ما از دکتر انصاری نیک که یک مدیر ریسک‌پذیر و تحول می باشد، ایجاد بندرامام نوین است و این مدل و برنامه استراتژیک با  حضور ایشان محقق خواهد شد، اما در این مسیر نیازمند افراد توانمند و ریسک‌پذیر هستیم.

بندرامام به مثابه یک رهبر ارکستر برای صنعت پتروشیمی

مهندس نشان زاده مقدم افزود: دوران از دست رفتن زمان گذشته است و توسعه واحدهای تولیدی باید به عنوان چشم‌انداز بندرامام تعریف شود و در نیم قرن دوم بندرامام، این مجتمع باید به دوران اوج خود بازگردد چراکه معتقدیم بندرامام به مانند یک رهبر ارکستر برای صنعت پتروشیمی عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین تا به امروز تلاش کردند تا خدمت کنند، اما امروز خواستار بهبود و تغییر در همه جوانب شرکت پتروشیمی بندرامام هستیم، افزود:  تغییر و تحول مدیریت نیز در راستای اعتقاد به تغییر و نوآوری بوده است و امروز یکی از بهترین نیروهای موجود و از مدیران نمونه و مثمر ثمر و معدود مدیران نوآور و خلاق را در راس شرکت پتروشیمی بندرامام داریم.

رشد تولید و عملکرد مطلوب هلدینگ خلیج فارس  

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پایان سخنان خود با تشریح  عملکرد این هلدینگ در سال گذشته گفت: خوشبختانه در یکسال گذشته ۵ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش تولید داشته‌ایم و از میان ۱۳ شرکت تولیدی، ۱۰ شرکت رشد تولید را به ثبت رسانده‌اند که جای خرسندی است و برنامه ریزی ۵ساله گروه نیز بر اساس برنامه‌های ترسیم شده شرکت‌ها در حال تدوین است.

 

انصاری نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام:

تمرکز ما بر توسعه‌ زیرساخت، تجهیزات و ماشین آلات کلیدی خواهد بود

انصاری نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در این با بیان اینکه  شرایط امروز شرکت پتروشیمی بندرامام از چشم‌انداز ترسیم شده فاصله دارد، گفت: آن چیزی که امروز شاهد هستیم اختلاف زیادی با بندرامام ترسیم شده دارد. وی گفت: در دهه گذشته چندین هزار میلیارد تومان هزینه نگهداشت تولید شده است اما در زمینه زیرساخت‌های تولید سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت نگرفته و نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تولید و تجهیزات هستیم.

وی با اشاره به تدوین استراتژی و برنامه جامع "بند امام نوین"، گفت:برنامه‌ریزی برای آینده بندرامام نیز بر این پایه است و تمرکز ما بر توسعه‌ی زیرساخت، تجهیزات و ماشین آلات کلیدی خواهد بود تا پس از رفع موانع تولید، به سوی احداث واحدهای جدید مبتنی بر زنجیره‌های در دسترس و توسعه‌ محصولات حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام، "تأمین خوراک" را  پشتیبان طرح‌های بزرگ بندرامام نوین دانست و گفت: اولویت کاری ما تامین خوراک است و برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته تا رشد تولید را محقق سازیم و فراتر از آنچه تصور می‌کنیم را به دست بیاوریم و بار دیگر بندرامام به دوره رشد و شکوفایی برسد.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام افزود: هدف ما سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری و افزودن بیش از ۳ میلیون تن محصول به تولیدات این مجتمع است است تا در نهایت موفق شویم فروش شرکت را به ۲/۵ میلیارد دلار در سال برسانیم.

 

ثبت یک رکورد

انصاری نیک در ادامه با تشریح برنامه رشد تولید مجتمع به عنوان یکی از اهداف اصلی شرکت تصریح کرد: پارسال، با رشد تولید محقق شده نسبت به چهار سال گذشته، رکورد تازه‌ای در تولید را به ثبت رساندیم و با یاری خداوند و برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سال ۱۴۰۲ افزایش ۵۰۰ هزارتنی را در دستور کار خواهیم داشت و امیدواریم این میزان در پایان سال و با تأمین خوراک دریافتی، بیش از میزان هدف‌گذاری شده محقق گردد.

بازگشت به دوران شکوفایی

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های جدید و اعلام برای افزایش تولید و تلاش برای رساندن پتروشیمی بندرامام به دوران اوج شکوفایی، افزود: «معنای مدیریت، تصمیم گیری در شرایط غیر پایدار است و باید دستاوردهای خود را نیز بهبود ببخشیم و با برنامه ریزی بهتر، در پنج سال آینده و با اجرای پروژه‌های تعریف شده، سرنوشت بلندی را برای پتروشیمی بندر امام رقم خواهیم زد؛ همانگونه که در دورانی شرکت پتروشیمی بندرامام سرآمد صنعت کشور و نماد شکوفایی صنعت پتروشیمی بود.

تصاویر
  • رونمایی از  استراتژی و برنامه جامع "بندر امام نوین" برای بازگشت به دوران شکوفایی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: