اخبار

14 آذر 1402 - 11:07
همکاری با اتحادیه اوراسیا از راهکارهای مهم‌ دور زدن تحریم است

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: کشورمان می‌تواند به یکی از بازیگران مهم و کانونی این اتحادیه تبدیل شود.

همکاری با اتحادیه اوراسیا از راهکارهای مهم‌ دور زدن تحریم است

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به نقش ایران در اتحادیه اوراسیا و همچنین مزیت اقتصادی و جغرافیایی ایران در منطقه، اظهار داشت: کشورمان می‌تواند به یکی از بازیگران مهم و کانونی این اتحادیه تبدیل شود.

 دکتر علی عسکری، در حاشیه نخستین روز از برگزاری نمایشگاه اوراسیا، درگفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اهمیت اتحادیه اوراسیا، اظهار داشت: در ساعات ابتدایی برگزاری این نمایشگاه هیأت‌هایی از این اتحادیه از هلدینگ خلیج فارس بازدید داشته و به بررسی راهکارهای همکاری با هلدینگ پرداختند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اوراسیا یک اتحادیه جوان است و همکاری‌های ایران با این اتحادیه در ابتدای مسیر خود است، افزود: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه منجر به شکل‌گیری اتحادهای تجاری و صنعتی میان اعضاء با یکدیگر شود.

دکتر علی عسکری، با اشاره به مزیت اقتصادی ایران در بخش انرژی، ادامه داد: طی مذاکراتی که با اعضای اتحادیه اوراسیا داشتیم به آن‌ها اعلام کردیم که آماده هستیم در آینده در بخش‌های مختلف انرژی از جمله تجارت و فروش محصولات، با این کشورها همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که درباره ارائه تسهیلات تجارت میان کشورهای اوراسیا شده، امیدوارم با برقراری این تسهیلات از جمله کاهش حقوق گمرکی، صادرات و واردات میان اعضاء گسترش یابد.

وی توسعه همکاری با اتحادیه اوراسیا را یکی از راهکارهای مهم برای دور زدن تحریم‌ها اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم محصولی را به یکی از کشورهای اوراسیا صادر کنیم، می‌توانیم از مرزهای این کشور بدون هیچ مانعی به صادرات سایر کشورها بپردازیم که این امر یک مزیت خوب برای صادرکنندگان ایرانی محسوب می‌شود.
علی عسکری، با اشاره به مزیت اقتصادی و جغرافیایی ایران در منطقه افزود: ما در قلب منطقه هستیم و ایران می‌تواند نقش کلیدی در اوراسیا داشته باشد؛ چراکه آن‌ها به منابع انرژی ایران نیاز دارند و کشورمان می‌تواند نقش کانونی در این ارتباط ایفا کنید.

تصاویر
  • همکاری با اتحادیه اوراسیا از راهکارهای مهم‌ دور زدن تحریم است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: