اخبار

25 اسفند 1400 - 16:20
تاکید معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس بر اقتصاد تولید

حسن نشان‌زاده معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در جریان بازدید از پتروشیمی ایلام هدف از راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی در کشور را خلق ثروت و اقتصاد تولید عنوان کرد.

تاکید معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس بر اقتصاد تولید

در‌جریان بازدید از پتروشیمی ایلام:
تاکید معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس بر اقتصاد تولید

حسن نشان‌زاده معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در جریان بازدید از پتروشیمی ایلام هدف از راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی در کشور را خلق ثروت و اقتصاد تولید عنوان کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای زمین فوتبال چوار گفت:رفع مسائل و مشکلات اشتغال در استان در گرو رونق اقتصاد است.
نشان‌زاده با بیان اینکه منابع نفت و گاز در دست نسل امروز امانت است ادامه داد:۵۴ میلیون نفر در کشور سهام‌دار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هستند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج‌فارس به نقش جوانان بادانش و خوش‌فکر در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود:اعتماد به جوانان در‌ تمام عرصه‌ها با موفقیت همراه بوده است.
مهندس نشان‌زاده راه‌اندازی الفین سیزدهم در ایلام بدون حضور لایسنسور و وندورها توسط جوانان را یک «معجزه »توصیف کرد و ادامه داد: تولید محصول استراتژیک و راهبردی«دی‌متیل دی‌سولفید» در واحد گوگردزدایی پتروشیمی ایلام برای نخستن بار در ایران یک شاهکار بود.
وی با بیان اینکه رسیدن به نقطه‌ی سوددهی با استفاده بهینه از سرمایه ملی؛ توسعه مسئولیت‌های اجتماعی، بهداشت، آموزش و اشتغال بیشتر را به همراه خواهد داشت افزود:صنعت پتروشیمی از نظر ارزش افزوده در‌ جایگاه نخست و از منظر اشتغال در رده پنجم قرار دارد.
مهندس نشان‌زاده به تمرکز هلدینگ خلیج‌فارس بر رفع مشکلات بالادست پتروشیمی ایلام بویژه تامین خوراک و رفع مشکل آب اشاره داشت و افزود:تکمیل صنایع پایین دست پتروشیمی نیز پس از رفع مشکلات بالادست و پالایشگاهی از اولویت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهد بود.
حسن نجفی‌سمنانی مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای مجتمع بیان داشت:بیش از ۹۰ درصد نیروی انسانی شاغل در پتروشیمی ایلام بومی استان هستند.
وی ادامه داد:مشکل کمبود خوراک و آب دو مسئله مهم پیش‌روی شرکت پتروشیمی است.
مهندس نجفی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید اتیلن در واحد الفین ۴۵۸ هزار تن در سال است افزود:از ابتدای سال۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۲ هزار تن اتیلن در واحد الفین تولید شده است.
وی تامین خوراک از طریق تانکر‌ ،دریافت اتان مایع و تامین +C2از چشمه خوش دهلران سه روش جایگزین کوتاه‌مدت برای حل مسئله کمبود خوراک عنوان و تاکید کرد:تامین خوراک از طریق چشمه‌خوش دشت عباس دهلران با ظرفیت ۱۷۰ تن در ‌روز اصلی‌ترین گزینه برای جبران کمبود خوراک در استان است.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام تاکید کرد: توسعه میادین گازی تنگ بیجار یک برنامه بلند مدت است و در کوتاه مدت باید خوراک پتروشیمی ایلام از چشمه خوش دهلران تامین شود. 
وی ادامه داد:کاهش میزان خوراک دریافتی، ریسک خارج شدن از مدار در واحدهای تولیدی مجتمع را افزایش خواهد داد.
حسن نجفی‌سمنانی با ذکر این نکته که مجتمع استراتژیک پتروشیمی ایلام باید به چشم هلدینگ دیده شود افزود:با وجود ظرفیت‌های عظیم نفت،گاز و پتروشیمی، ایلام قابلیت رقابت با شرکت‌های بزرگ پتروشیمی کشور را خواهد داشت.
وی ادامه داد: تنوع محصولات تولیدی شامل اتیلن، پروپیلن،بنزین‌ پیرولیز و نفت کوره در واحد الفین ، پتروشیمی ایلام را به یک مجتمع استراتژیک در کشور تبدیل کرده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تولید محصول ارزشمند DMDS CHAVAR65  در پتروشیمی ایلام در شرایط تحریم را حاصل ریسک‌پذیری و اعتماد به جوانان عنوان کرد ‌و افزود:کارکنان پتروشیمی ایلام به واسطه‌ی نیروی جوانی ، تجربه و کارآمدی در سطح کشور نمونه هستند.

تصاویر
  • تاکید معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس بر اقتصاد تولید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: