اخبار

06 اردیبهشت 1402 - 09:49
وزیر نفت خبر داد:

هویزه خلیج فارس از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان راه‌اندازی می‌شود

وزیر نفت خبر داد:

وزیر نفت اعلام کرد که ظرف دو روز آینده و در جریان سفر رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت به خوزستان، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه صنعت نفت به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، جواد اوجی روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که قرار است در جریان این سفر استانی به بهره‌برداری برسد، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ (ان‌اجی‌ال ۳۲۰۰) است که ظرفیت فاز نخست آن ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب جمع‌آوری گاز مشعل غرب کارون با هزینه‌کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.


وی با بیان اینکه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ نخستین پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل است، توضیح داد: در این کارخانه گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق و ترکیبات سنگین و میعانات آن هم به‌عنوان خوراک پتروشیمی از طریق خط لوله به پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه فاز ۲ این پروژه نیز تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید تا گازهای مشعل تبدیل به ارزش افزوده شوند، اعلام کرد: پروژه‌های دیگری هم برای جمع‌آوری گازهای مشعل در دستور کار وزارت نفت است.


اوجی تصریح کرد: دو ایستگاه تقویت فشار مربوط به کارخانه‌های ان‌جی‌ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰، ایستگاه نیروگاه برقی ۱۶۰ مگاواتی و چند پروژه دیگر در حوزه صنعت نفت به در سفر به خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال‌زالی و درآمدزایی بسیار خوبی دارند.

تصاویر
  • وزیر نفت خبر داد:
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: