اخبار

10 آبان 1402 - 15:35
دکتر علی عسکری

هرمز خلیج فارس، یک پروژه کم نظیر جهانی و بی‌نظیر در سطح ملی است/ تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تامین مالی ابرپروژه هرمز

دکتر علی عسکری

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در بازدید از طرح الفین هرمز خلیج فارس، این طرح را یک پروژه کم نظیر جهانی و بی‌نظیر در سطح ملی توصیف کرد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در بازدید از طرح الفین هرمز خلیج فارس، این طرح را یک پروژه کم نظیر جهانی و بی‌نظیر در سطح ملی توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری که در رأس هیئتی برای بازدید از پروژه‌های در دست اجرای بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور به عسلویه سفر کرده، با ابراز رضایت از میزان پیشرفت پروژه هرمز خلیج فارس، اظهار داشت: با سفارش کالاهای اساسی مورد نیاز در این طرح، ریل‌گذاری مناسبی برای تداوم امور پروژه انجام شده است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در این طرح، ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، باید با بهره‌گیری از دانش فنی روز، راندمان را در سطح استاندارهای جهانی حفظ کرد.
دکتر علی عسکری با اشاره به اصرار مدیران طرح بر ایرانی‌سازی، یادآور شد: در عین حال که داخلی‌سازی یکی از راهبردهای اصلی هلدینگ خلیج فارس است و توانسته‌ایم در زمینه داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی با اتکا به دانش و همت شرکت‌های دانش بنیان، پرچمداری کنیم اما باید رعایت کیفیت‌ها و استانداردها با وسواس و حساسیت کامل زیر نظر گرفته شود.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد: برای تامین مالی این ابرپروژه ملی باید همه ظرفیت‌ها را به میدان آورد و علاوه بر همکاری صندوق توسعه ملی، از فاینانس خارجی هم کمک گرفت.
گفتنی است، پتروشیمی هرمز خلیج فارس بزرگترین طرح الفین و پلی الفین کشور است که علاوه بر استفاده بهینه از منابع هیدروکربوری بالادست یعنی فازهای پارس جنوبی به میزان سالانه ۲ میلیون تن اتان و ۲.۴ میلیون تن بوتان، نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده در تکمیل زنجیره ارزش محصولات پایین دست ایفا خواهد کرد.
اجرای این طرح در دو فاز برنامه ریزی شده، در فاز اول بالغ بر ۳.۳ میلیون تن و در فاز دوم حدود ۳ میلیون تن و مجموعاً بالغ بر ۶.۳ میلیون تن انواع مواد پایه و فرآورده‌های پتروشیمی شامل محصولات الفینی و پلی الفینی تولید خواهد شد.

تصاویر
  • دکتر علی عسکری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: