خانه | تماس با ما| نقشه سایت

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس


 

 

 

 

اهداف و برنامه های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

اهداف

 

برنامه ها

 مدیریت تولید    واحدهای ستادی
  مدیریت مالی    مدیریت بازرگانی و امور بین الملل
 مدیریت برنامع ریزی اقتصادی و توسعه    واحد مشاوره، پژوهش و آموزش
 مدیریت توسعه منابع انسانی    
 مدیریت بازرگانی و امور بین الملل    
 واحد مشاوره، پژوهش و آموزش    
 مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات    
اتاق فکر    
 

اهداف مدیریت تولید

در دنیای امروز تولیدات و خدمات وابسته به آن مساله عمده ای می باشد که هیچ جامعه ای خود را بر کنار از آن نمی بیند و هر کدام در تلاش برای فراهم آوردن شرایط و امکانات مطلوب آن می باشند، لذا بسادگی می توان مدیریت برای ارائه این خدمات و تولیدات را جزو ضرورت های هر جامعه ای به شمار آورد.

در همین راستا مدیریت عملیات با هدف هماهنگ کردن تلاش ها و بکارگیری منابع و امکانات برای ارائه مطلوب خدمات و تولیدات، نقش بسیار تعیین کننده ای را در بقاء هر جامعه داشته و مدیریت تولید نیز بعنوان یکی از مهمترین بخش های آن درصدد است تا با استفاده از روشهای علمی مانند تجزیه و تحلیل شرایط فیزیکی عملیات ها و وظایف محوله و بکارگیری روشهای انجام کار و ایجاد استانداردها، بازدهی اقتصادی ( کارآیی و اثربخشی) منابع سازمان را به حداکثر ممکن افزایش دهد.

در واقع مدیریت تولید با نگرشی سیستمی و با شناخت صحیح اجزای فرآیند های منجر به تولید و اثرات متقابل آنها (مانند تغییرات در بازار، تأمین مواد اولیه ، تدارکات قطعات یدکی ، طراحی تجهیزات و . . . ) اقدام به برنامه ریزی استراتژیک جریان تولید می نماید تا در نهایت تحقق هدف های اصلی سازمان را میسر سازد و از اینرو وجود فرآیندهای تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی و تصمیم گیری ، مطالعه کار ، کنترل موجودی و برنامه ریزی مواد ، برنامه ریزی کلی در سیستم های پیوسته ، برنامه ریزی پروژه ها و تعیین ریسک های ناشی از تاخیر اجرای آنها ، کنترل کیفیت ورودی و خروجی محصولات جزو لاینفک این مدیریت می باشد. به همین ترتیب نیز امور مهندسی تولید ، در واقع تعیین کننده چگونگی وجود سیستم ها و فرآیندهای مرتبط و منطبق بر مدیریت تولید را بر عهده داشته و برای حصول به مدیریت صحیح تولید از زوایای فرآیند تولید ، کنترل ورودی و خروجی محصولات و همچنین مدیریت نگهداری و تعمیرات دارایی های سازمان (Asset Management) به موضوعات توجه کرده و سعی دارد تا با استفاده از توان تخصصی سیستم های وابسته و کسب مشاوره از متخصصان فن ، نسبت به ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به ظرفیت اسمی و همچنین نگهداری آن در سطح مطلوب برای زمان طولانی و با درنظر گرفتن طول عمر تجهیزات (Life cycle) اقدام نماید.         بازگشت

اهداف و برنامه های مدیریت بازرگانی و امور بین الملل

1- مديريت و نظارت بر عمليات اجرائي و عملكرد شركتهاي تابعه (‌زير مجموعه هلدينگ )‌ در حوزه هاي بازرگاني و بازاريابي ، نحوه انتخاب خريدار ، شرايط فروش و قيمت گذاري داخلي و خارجي محصولات و تامين خوراك و مواد اوليه آنان ، تامين تجهيزات و اقلام ، تامين منابع مالي و اعتبارات لازم جهت انجام امورتجاري وارائه خدمات مشاوره اي بازرگاني به آنها ، بر اساس اهداف و تبين استراتژي هاي كلان شركت صنايع پتروشيمي خليج فارس و با استفاده از روش علمي مطابق با استانداردهاي جهاني با بررسي وضعيت فعالیت و عملكرد شركتهاي پيشرو در عرصه بين الملل مانند سابيك ، ساسول ، تومن و غيره در ارائه خدمات ، انبارداري ، تداركات ، خريدهاي داخلي و خارجيو فروش محصولات در داخل و خارج شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به همراه شركتهاي تابعه ، در بازارهاي داخلی كشور و بين المللي به مجموعه اي ممتاز و معتبر تبديل نمايد .

 2 - اداره بازرگاني و امور بين الملل ، مجموعه­اي نوين در عرصه شركت صنايع پتروشيمي خليج فارس به شمار مي رود و تاثيرات شگرفي در كاهش هزينه فعاليت هاي زنجيره تامين كالا خواهد داشت که يكي از شاخص هاي آن ، استفاده از دانش و فن آوري جديد بوده که ، فعاليتهاي شركت را به سمتي سوق دهد كه بدون تكيه بر ارتباطات متداول بخش دولتي ، بتوان در عرصه اقتصاد داخلي و جهاني فعاليت نمود.

 3 - يكي از اهداف آتي شركت ، ايجاد ارتباط با صنايع پايين دستي و بخش خصوصی مي باشد . 

1 - امور بررسی بازار

1-1 – هدف

تشریح چگونگی کسب و پردازش اطلاعات لازم درخصوص محصولات مشتریان ( مجتمعها و شرکتهای تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ) و بازارهای فروش آنها ( داخلی و خارجی ) و دیگر اطلاعاتی که میتواند در تسهیل تصمیم گیریهای مربوط به شناسائی بازار ، بازاریابی و فروش ، موثر واقع شود .

2-1 – روش اجرائی

از آنجائی که فروش محصولات مشتری ( مجتمع ها  و شرکتهای تابعه ) قسمت اعظم فعالیتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس ( براساس قراردادی که از طرف NPC به شرکت خلیج فارس منتقل گردیده است ) را تشکیل میدهد ، مطالعات بازار به عنوان یک اهرم و بازوی کمک کننده ، نقش فعالی در به روز نمودن و رفع نیازهای اطلاعاتی مدیریتهای بازرگانی خارجی و داخلی ، مدیران عامل شرکتهای مشتری ( مجتمع ها و شرکتهای تابعه  ) و خریداران داخلی و خارجی ایفا می نماید .

اهم کارهای بررسی بازار عبارتند از :

  ارائه گزارش پیشنهاد تعیین قیمت صادراتی مواد پتروشیمی بصورت هفتگی مطابق با استفاده از جداولی که  در سیستم جامع تهیه خواهد شد و ارائه آن از طریق مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات به مدیرعامل .

  تعیین قیمت فوب محصولات بعنوان قیمت پایه جهت عرضه در بورس کالا با توجه به حجم عرضه .

بازنگری و اصلاح برنامه تولید ، فروش داخلی و فروش خارجی ارائه شده از سوی مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  و ارسال مجدد آن جهت تأیید نهائی .

  مشخص نمودن وضعیت تولید ، عرضه و تقاضای محصولات در مناطق و کشورهای مختلف دنیا و ارائه آنها بصورت گزارشهای موردی .

  گزارش هفتگی بررسی بازار محصولات پتروشیمی بصورت مکانیزه .

  گردآوری موردی اطلاعات مربوط به وضعیت کیفی کالاهای رقبای خارجی بنا به درخواست مدیریت .

  تهیه گزارش در مورد وضعیت بسته بندی کالاهای صادراتی برحسب مورد .

 ترسیم منحنی های قیمت محصولات در مناطق مختلف جهان برحسب زمان در سیستم جامع .

  تعیین قیمت فروش داخلی یا خارجی محصولات برحسب مورد .

  اظهار نظر موردی در رابطه با قیمت و بازار محصولات طرحهای مرتبط با صنایع پتروشیمی که در آینده در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  به اجرا گذاشته خواهد شد .

  تجزیه و تحلیل عوامل اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی تاثیر گذار بر روی بازارهای خارجی در روند تغییرات بازارهای مقصد کالاهای صادراتی و ارائه گزارشات موردی در این رابطه .

  گزارشها و تحقیقات موردی که از طرف مدیریتهای ( NPC ، شرکتهای تابعه ، .... ) و دیگر بخشها و شرکتهای خصوصی  خواسته میشود .

  تهیه گزارشهای اطلاع رسانی و راهبردی برای بازارها ، محصولات و موضوعات خاص .

  ارزیابی دوره ای نشریات جهانی به تفکیک محصول و منطقه .

2- امور بازاریابی و فروش داخلی

1-2– هدف

هدف از تدوین این روش اجرائی ارائه الگویی مناسب و یکنواخت جهت کنترل عملیات بازاریابی و فروش محصولات مشتری ( مجتمع ها و شرکتهای تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ) و تحویل آنها به خریداران و هماهنگی کلیه فعالیت های مربوطه و رفع اشکالات احتمالی ناشی از کنترل های انجام شده می باشد .

2-2 – روش اجرائی بازاریابی

این روش اجرائی به بیان نحوه بازاریابی و فروش داخلی ، نقاط کنترلی ، نحوه کنترل ، مسئولین کنترل کننده ، رفع اشکالات احتمالی ناشی از انجام کنترل های پیش بینی شده ، بازاریابی و فروش محصولات مشتری ( مجتمع ها و شرکتهای تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ) در داخل کشور در قالب توافق یا قراداد منعقده با آنها و براساس برنامه های تائید شده توسط آنها که میزان محصولات قابل فروش را در مدت زمانی تعیین شده ، مشخص نموده است به شرح زیر انجام می شود . لازم به توضیح است براساس توافق بعمل آمده مسئولیت نهائی ناشی از عدم کیفیت مناسب محصول برعهده مشتری (مجتمع ها و شرکتهای تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ) می باشد .

فعالیت های بازاریابی برای فروش داخلی محصولاتی که منطبق بر مشخصات تعیین شده هستند بصورت روشهای مختلف  انجام می شود . فعالیت های تکمیلی مربوط به بازاریابی نیز طبق روش اجرائی مطالعات بازار  و نیز روش اجرائی ارائه خدمات جانبی صورت می گیرد .

3-   امور مطالعات اقتصادی

1-3 – هدف

جمع آوری اطلاعات ؛ تجزیه و تحلیل و تهیه گزارشات مورد استفاده واحد های مختلف شر کت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، مجتمعها و شرکتهای تابعه آن از دیدگاه اقتصادی و تجاری در جهت بهبود و گسترش فعالیتهای توسعه و تولید می باشد.

2-3- روش اجرایی

این روش اجرایی بیانگر فعالیت های امور مطالعات اقتصادی بعنوان یکی از فعالیت های امور بازرگانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس می باشد .

اهم فعالیت های امور مطالعات اقتصادی عبارتند از:

  ارائه گزارش ؛ بررسی؛ جمع بندی و ارزیابی عملکرد دفاتر و شرکت های تابعه  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با دریافت اطلاعات لازم از مدیریت ها .

  جمع آوری و تهیه اطلاعات مورد نیاز از مقررات صادرات و واردات ؛ تعرفه های عمومی؛ تعرفه های ترجیحی؛ تراز بازرگانی و دیگر اطلاعاتی که در جهت توسعه تجارت و بازرگانی شرکت ضرورت دارد.

  جمع آوری آمار واردات محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل به منظور تنظیم بازار و تصمیم گیری جهت طراحی پروژه های جدید در مراجع ذیربط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس .

  تهیه و نگهداری و بروزرسانی بانک اطلاعاتی جامع از مواد اولیه ، میانی ، نهایی ، ظرفیت ها و روند تولید برای تهیه گزارشات بررسی زمینه های سرمایه گذاریهای جدید در صنایع بالا دستی و پایین دستی صنایع پتروشیمی و توسعه تولید و مصرف در داخل کشور و فعالیتهای تجاری .

   انجام مطالعات و تهیه گزارشات موردی به درخواست مدیریت ها ، مجتمع ها و مدیران شرکتهای تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از طریق امور بازرگانی هلدینگ ، همراه با ارزیابی ، نتیجه گیری و پیشنهادات لازم از طریق نیروهای موظف و در صورت لزوم بعنوان پروژه مطالعاتی توسط مشاوران و متخصصین خارج از شرکت انجام می شود .

نتیجه گیری و پیشنهادات :

پیشنهاد می گردد که موارد ذیل در جهت یکسان سازی فعالیت های تجاری و بازرگانی و تعامل معنی دار و چند جانبه فی مابین هلدینگ و سایر شرکتهای تابعه و واحدهای ستادی NPC  در راستای مشارکت و هم افزایی مطلوب طی یک نامه رسمی به شرکتهای تابعه ابلاغ شود .

  ارائه نقاط قوت و نقاط قابل بهبود و ظرفيتهاي موجود شركتهاي تابعه به همراه فرصت ها و تهديدهاي پيش روي آنان به منظور تدوين خط مشي و راهكارهاي تأمين خوراك ارزان قيمت و با كيفيت.

  نحوه حضور فعال و كارآمد در بازارهاي صادراتي، كسب سهميه­ها و ظرفيت­هاي مازاد بر توليد و مصرف داخلي جهت صادرات.

  بررسي راه­هاي تأمين منابع مالي داخلي و بين المللي، تخصيص ارز و اعتبار لازم جهت پيش پرداخت و خريد خوراك.

    بازگشت

برنامه های آتی مدیریت بازرگانی و امور بین الملل

اداره بازرگاني و امور بين الملل برنامه هاي آتي ذيل را در جهت يكسان سازي فعاليتهاي تجاري و بازرگاني و تعامل معني دار و چند جانبه في مابين شركت صنايع پتروشيمي خليج فارس ( هلدينگ )‌و ساير شركتهاي تابعه و واحدهاي ستاد مشاركت و هم افزايي مطلوب ، رضايتمندي مشتريان و ذينفعان در دست اجراء دارد

1- ارائه نقاط قوت و نقاط قابل بهبودوظرفيتهاي موجود شركتهاي تابعه به همراه فرصت­ها و تهديدهاي پيش روي آنان به منظور تدوين خط مشي و راهكارهاي تامين خوراك ارزان قيمت و با كيفيت .

2- نحوه حضور فعال و كارآمد در بازارهاي صادراتي ، كسب سهميه ها و ظرفيت هاي مازاد بر توليد و مصرف داخلي جهت صادرات .

3- بررسي راه هاي تامين منابع مالي داخلي و بين المللي ، تخصيص ارز و اعتبار لازم جهت پيش پرداخت و خريد خوراك .

4- تدوين و ارائه برنامه يكساله جديد خوراك ، كاتاليست ها و مواد شيميائي مورد نياز هر يك از شركتهاي تابعه ، شامل تناژ مورد نياز 3 ماهه ، دفعات حمل ، زمان ورود و تخليه محمولات در بندرامام خميني يا بندر پتروشيمي پارس ( عسلويه )‌

5- نحوه استفاده مطلوب و بهينه از توانمندي ها و امكانات حوزه معاونت بازرگاني و امور بين الملل وزارت نفت و همكاري و هماهنگي لازم .

6- تشكيل بانك­اطلاعاتي جامع از توليدكنندگان اصلي خوراك، كاتاليست­ها و مواد شيميائي مجتمع­ها، فروشندگان ، تجار و عرضه كنندگان معتبر منطقه اي و جهاني ، اطلاعات سازندگان، تامين كنندگان كالا و پيمانكاران داخلي و خارجي و در دسترس بودن كليه اطلاعات براي شركتهاي تابعه.

7- نحوه استفاده مطلوب و بهينه از سيستم جامع و كامل كدينگ صنعت نفت (امكان جلب و مشاركت شركتهاي خارجي در سرمايه گذاري جهت توليد محصولات ، اجاره مخازن و انبارهاي نگهداري كالا ، عمليات سوآپ و ترانزيت كالا)       بازگشت

 اهداف اتاق فکر

چشم انداز

تقويت توان فکری، تصميم سازی و مديريتی شرکتهای تابعه  در راستای توسعه پايدار و دانش بنيان

راهبردهای اتاق فکر

1- مسئله يابی، ايده پردازی، تصميم سازی
2- پايش محيط بيرونی و تجزيه و تحليل آن

3- برون سپاری فعاليت های مطالعاتی، تحليلی و الگو برداری

4- تدوين اسناد الويت دار توسعه صنعت پتروشيمی

5- ارائه راهکارهای اجرايی برای مسائل تاکتيکی و تنگناها و مشکلات

6- ايجاد و توسعه شبکه پشتيبان فکری

ماموریت

شناخت و حل مسائل راهبردی، تصمیم سازی و سیاست سازی در حوزه های داخلی و فراملی از طریق پژوهش و تحلیل و با بهره گیری از شبکه پشتیبان فکری در جهت توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی"                 بازگشت

 

اهداف واحد مشاوره، پژوهش و آموزش

اهداف استراتژیک آموزشی ، پژوهشی و مشاوره ای  مرکز :

اهداف آموزشی :                           

  • توسعه و توانمند سازی منابع انسانی

  • ارتقاء فنآوری اطلاعات و نهادینه سازی مدیریت دانش

  • توسعه مدیریت علمی فرایندها

  • توسعه و سود آوری پایداربا محوریت و تاثیرعوامل انسانی ،مدیریت و رهبری  سازمانی

  • ارتقاء جایگاه  رقابتی و مشتری مداری

  • توسعه و بالندگی  سازمانی شرکت ها ی تابعه  در فضای کسب و کار بخش خصوصی

خط مشی ها واستراتژی های آموزشی شرکت :

1- تمرکز بر استراتژی هاوتامین نیاز های شرکت

2- ارائه خدمات همگرا با استراتژی های  شرکت  به متقاضیان صنعت

3- تاکید بر کیفیت خدمات و نیاز مشتری

4- ساماندهی کیفی ظرفیت های آموزشی شرکت های تابعه در ارائه خدمات   به متقاضیان در سطح کشور 

 

اهداف پژوهشی و مشاوره ای  :

  • تقویت  پژوهش های کاربردی

  • ارتقاء موقعیت  پژوهش و فن آوری در شرکت

  • گسترش ارتباط علمی با مراکز پژوهشی ،  دانشگاه ها و انجمن های علمی

  • شناسایی  ظرفیت  های مراکز پژوهشی  کشور برای  رفع نیاز  شرکت های تابعه

  • ایجاد هم افزایی بین  ظرفیت های موجود پژوهشی ومشاوره ای در شرکت های  تابعه

  • گسترش فضای رقابت علمی بین شرکت ها  برای ارائه  خدمات علمی  پژوهشی بیشتر  به صنعت 

  • بهبود فرایند ها ی عملیاتی ، فنی ، مهندسی ، اطلاعاتی ، مدیریتی در شرکت های  تابعه  درراستای ارتقاء کمی و کیفی محصول و خدمات

  • کاهش آلاینده های زیست محیطی

  • کسب در آمد از طرح های  پژوهشی  وتاثیر مستقیم فعالیت های پژوهشی  بر سود آوری شرکت های تابعه  

  • دسترسی به  ظرفیت های اسمی  واحدهای تولیدی  و رفع موانع  علمی از تحقق این هدف

  • نوآوری در محصول و خدمات برای  مشتریان در  راستای توسعه  حضور در  بازار 

  • کاهش انرژی مصرفی در واحدهای تولیدی

 

خط مشی ها واستراتژی ها ی پژوهشی ومشاوره ای  شرکت :

  • تاکید بر پروژه های موثر در انعطاف پذیری در تولید محصولات و ارائه  خدمات متنوع

  • ارتقاء کیفیت محصولات

  • ارتقاء مدیریت علمی بر داراییها ی مشهود و نا مشهود  سازمان

  • تمرکز بر پروژه های تحقیقاتی که وابستگی واحد های تولیدی را به اقلام بحرانی  در تحریم ها کاهش  دهد

  • تحقیق در نوسازی واحد های تولیدی قدیمی تر با بومی  سازی  و کاربری  تکنولژی  های نوین

  • تحقیق در حوزه تطبیق شرایط واحد های  تولیدی با نوسانات کیفی و کمی  خوراک و کاهش تاثیر آن بر محصول  نهایی  واحد ها

  • تحقیق در حوزه چگونگی مقابله  با کمبود  آب در مناطق عملیاتی شرکت و تطبیق شرایط فنی واحد های تولیدی با منابع محدود  آب

  • انتقال تکنولژی از واحد های  تولیدی ودر شرایط  عملیاتی  ، محیطی  مشابه به واحد های تولیدی داخلی از طریق پروژه های تحقیقاتی مشترک

  • تحقیق درزمینه تولید در داخل موادشیمیایی(مشمول تحریم  )مورد نیاز واحد های تولیدی شرکت و کمک به واحد های مستعد داخلی در تولید آنها

  • تاکید بر پروژه های تحقیقاتی که در راستای  دسترسی  به دانش فنی واحد های موجود در شرکت های تابعه  باشد .

  • تاکید بر شناسایی قبلی ابعاد مختلف دانش  فنی  روز از طریق پروژه های تحقیقاتی در رابطه با  انتخاب برای تولید  محصولات جدید در طرح های توسعه  شرکت

بازگشت

برنامه های واحد مشاوره، پژوهش و آموزش

 

1- ارائه خدمات آموزشی به حوزه ستادی  هلدینگ واعضاء هیئت  مدیره و مدیران  ارشد  در شرکت های تابعه بر حسب مورد و نیازبارویکرد بنگاه داری اقتصادی در فضای کسب و کار بین المللی

2-  ارائه خدمات آموزشی به شرکت در بخش های مختلف بر اساس نیاز وسفارش های شکل یافته  از تعامل  های  متقابل به ویژه با رویکردتقویت مهارت های لازم برای کارکنان و مدیران  درجهت گیری  سازمان به سوی  یک بنگاه اقتصادی خصوصی سود آور و فر هیخته.

3-   ارائه   خدمات آموزشی و مشاوره ای به سایر سازمانهای  متقاضی  با اولویت به  صنعت  نفت .

4-   ارائه  خدمات  آموزشی با  استاندارد های  به روز شده صنعت  نفت به شرکت های پیمانکاری  طرف  قرار داد با صنعت  بر اساس نوع  خدمات توافقی با شرکت های تابعه .

5-   ارائه خدمات آموزشی به شرکت های واگذاری  به  بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی  برای کمک به آنها در استفاده  از هم افزایی  فعالیت های  یاد شده وحفظ  یکپارچگی   توسعه  مهارت های حرفه ای  منابع  انسانی صنعت .

6-   ارائه خدمات |پژوهشی در حوزه های فنی ، مدیریتی  شرکت های تابعه بر حسب مورد و نیازبا  رویکرد مدیریت و هماهنگی  ظرفیت های ملی و حتی الامکان بین المللی  برای دستیابی  به نتایج مورد انتظار پژوهشی

7-   شناسایی و طراحی خدمات مورد نیاز شرکت های  وابسته شرکت وصنعت نفت  در بخش خدمات مشاوره فنی ، مدیریتی برای بهبود سیستم ها وفرایندهای سازمانی وحل وفصل  چالش های عملیاتی .

8-   تعدیل برنامه های طرح آموزش کارآفرینان فردا (اطلاعات تفصیلی در اینترنت باهمین عنوان قابل جستجو است ) به عنوان تجربه مفید اخیر به نحوی که هزینه ها ، زمان و سطح بندی  دوره ها قابل  انعطاف و با دریافت  هزینه از  خود  متقاضیان اجرا  شوند(این طرح  در صورت  موافقت شرکت برای نیروهای بومی در مناطق  عملیاتی شرکت بطور ویژه وبا تسهیلات مناسبتر  برگزار خواهد  شد ).

9-   طراحی مدل های کارآفرینی خاص جهت بازدهی بیشتر و ارتقاء موقعیت شرکت های متقاضی (برای نیروهای مازاد به نیاز فعلی ) به اقتضای شرایط آنها و اهداف استراتژیک شرکت.

10-   ارائه خدمات در هر نقطه ای از پایگاه های عملیاتی شرکت                 بازگشت

اهداف و ماموریت های مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

1- تدوین سند راهبردی و برنامه جامع فن آوری اطلاعات و ارتباطات شرکت در راستای پشتیبانی و تحقق اهداف و برنامه های راهبردی شرکت و کلیه شرکت های تابعه و حضور هوشمندانه در بازارهای رقابتی جهانی

2- مشارکت در تحقق شرکت دانش محور با ایجاد زیر ساخت مناسب جهت استقرار نظام مدیریت دانش و پایگاه معتبر و غنی از تجارب ، دانش و اطلاعات ارزشمند موجود در صنعت و تعامل با صاحب نظران، متخصصین و ذینفعان داخلی و خارجی

3- سیاستگذاری، تدوین و پیاده سازی نظام های نوین مدیریتی در خصوص امنیت ، سنجش عملکرد، مدیریت خدمات و پروژه ها در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و تضمین همراستایی آن با اهداف، استراتژی و فرآیندهای کسب و کار شرکت با بکارگیری استانداردها و روالهای به روز و معتبر جهانی

4- سیاستگذاری و ایجاد روالهای استاندارد توسعه سامانه ها و زیر ساختهای اطلاعاتی و ارتباطی یکپارچه در سطح کلیه شرکتهای تابعه

5- طراحی ، توسعه و استقرار سازمان الکترونیکی یکپارچه مورد نیاز شرکت با بکارگیری الگوی تفکر سیستمی و رویکرد فرآیندی

تدوین و اجرای نظام ارزیابی و کنترل طرحهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات و تخصیص بودجه مورد نیاز در سطح کلیه شرکتهای تابعه

6- سیاستگذاری ، ایجاد روالهای استاندارد بمنظور ارتقاء توانمندی و دانش کلیه کارکنان و مدیران در زمینه  فن آوری اطلاعات و ارتباطات

7- ایجاد زمینه های رشد ، تعالی ، دانش و فن آوری های نوین در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات از طریق تقویت فعالیت های هدفمند و کنترل شده با مراکز و مجامع علمی و صنعتی داخل و خارج از کشور

                                                                    بازگشت

 

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به شرکت پتروشیمی خلیج فارس می باشد.