اخبار

30 شهریور 1402 - 10:25
مدیرعامل پتروشیمی لردگان خبر داد

رکورد یک میلیون تن در 1402 محقق می شودمدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به قول مساعد مسئولان اجرایی برای عدم قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان ، اعلام کرد که در صورت تحقق این وعده این پتروشیمی رکورد یک میلیون تن تولید اوره و آمونیاک را در 1402 ثبت می کند.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان خبر داد

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به قول مساعد مسئولان اجرایی برای عدم قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان ، اعلام کرد که در صورت تحقق این وعده این پتروشیمی رکورد یک میلیون تن تولید اوره و آمونیاک را در 1402 ثبت می کند. 

محسن محمودی ، در حاشیه سومین روز هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست و در استودیو «به قله نزدیکیم» غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه نمایشگاه ایران پلاست فرصت خوبی است که شرکت های پتروشیمی آخرین وضعیت خود در حوزه های مختلف اجرایی و تولیدی و تجاری را به روز رسانی کنند، افزود: جای خوشحالی دارد که این نمایشگاه جایگاه خود را در داخل و خارج کشور به دست آورده است. 

وی با بیان اینکه پتروشیمی لردگان یکی از هفت اوره ساز کشور است که با ظرفیت 80 درصدی خود فعالیت می کند، افزود: حدود 20 تا 30 درصد اوره تولیدی را طبق تعهد به دولت و مابقی صادر می شود و در مورد آمونیاک هم میزانی متناسب با نیاز کشور اختصاص می یابد و مابقی صادر می شود. 

محمودی با اشاره به اجرای پروژه لردگان در زمان شروع تحریم های پتروشیمی و دوران کرونا بدون حضور لایسنورهای خارجی ، گفت: اجرای این پروژه و به ظرفیت رساندن آن جزو اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود که محقق شد و در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. 

او افزود: در سال گذشته 700 هزار تن اوره و آمونیاک تولید کردیم اما در سال جاری با توجه به تامین برق و گاز در تابستان و زمستان می توانیم تا یک میلیون تن افزایش تولید را داشته باشیم. چنانچه برای عدم قطعی گاز در زمستان از سوی مسئولان اجرایی هماهنگی صورت گیرد و تولید برای حدود یک ماه قطع نشود، می توانیم به نزدیک ظرفیت اسمی مجتمع رسیده و شاهد رکوردی در تولید باشیم.  

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد با تاکید بر اینکه هدف بومی گزینی در صنعت نفت در پتروشیمی لردگان به طور کامل محقق شده است، گفت: پتروشیمی لردگان حدود 800 کارمند دارد که 90 درصد آنها بومی همین استان و شهرهای اطراف پتروشیمی که از مناطق کم برخوردار و محروم اند ، هستند. 

محمودی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای پروژه پتروآرمند که واحد پایین دستی این پتروشیمی است، گفت: این بخش توسعه ای نیز به امید خدا به همت همین نیروهای جوان و بومی اجرایی خواهد شد و تعداد بیشتری از جوانان در آن مشغول به کار خواهند شد. 

تصاویر
  • مدیرعامل پتروشیمی لردگان خبر داد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: