اخبار

15 دی 1401 - 08:48
دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: موتور پرقدرت توسعه صنعت پتروشیمی هستیم

موتور پرقدرت توسعه صنعت پتروشیمی هستیم/ اندیشه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی باید شکل بگیرد/ هلدینگ خلیج فارس، مدل موفق و متفاوت برای سود رساندن به اقشار مختلف مردم است/ برای جلوگیری از سوداگری، سرمایه‌های ارزی مردم را باید به سمت تولید بیاوریم

دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: موتور پرقدرت توسعه صنعت پتروشیمی هستیم

دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز در همایش ارتقای فروش اعتباری محصولات در شرکت های پتروشیمی پلیمری، با اشاره به برنامه‌ریزی جامع برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پایین دستی گفت: خلیج فارس، موتور پرقدرت توسعه صنعت پتروشیمی و مجموعه‌ای موفق بوده که با سود تجمیعی حدود 95هزار میلیاد تومانی منتهی به 31 خرداد امسال، به مدلی موفق برای سود رساندن به اقشار مختلف مردم و سرمایه‌داران تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، وی با اشاره به تقسیم 24 هزار و 500 میلیارد تومان بین سهامداران در مجمع امسال گفت: با توجه به فراوانی منابع ریالی و ارزی در کشور، باید با شکل دهی به اندیشه سرمایه‌گذاری مردم، سرمایه‌های سرگردان در جامعه به ویژه سرمایه‌های ارزی را به سمت تولید بکشانیم، این سرمایه‌‎ها نباید در سوداگری هزینه شود.

*حمایت ویژه از صنایع پایین دستی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، یکی از مهمترین برنامه‌های اساسی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از خام فروشی و خلق ثروت چند ده میلیون دلاری، باید از منابع ارزی داخلی بانک ها و سایر منابع مالی تعریف شده استفاده  کنیم.دکتر علی عسکری افزود: به منظور توسعه طرح ها و پلنت‌های جدید به ویژه پلنت‌های کوچک در صنایع پایین دستی،علاوه بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، صندوق تأمین سرمایه تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 2/2 میلیون تن فروش خوراک داریم گفت: با توجه به اهمیت صنایع پلمیری و پتروشیمی برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات، منابع مالی بانک‌ها و سایر صندوق‌ها و منابع باید در راستای حمایت از این صنایع باشد. وی افزود: به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری، باید مقررات زدایی صورت گیرد .

*پتروشیمی صنعت نخبگانی در طراز جهانی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: صنعت پتروشیمی به عنوان مزیت ملی، یک صنعت نخبگانی و در طراز بالاست که حجم سرمایه گذاری در آن زیاد است. دکتر علی عسکری افزود: باید این صنعت را به پیشران توسعه و پیشرفت کشور تبدیل کنیم و با طراحی مکانیسم‌های استاندارد به ویژه مکانیسم‌های مالی، فروش چند ده میلیارد دلاری در این صنعت قابل حصول است.

تصاویر
  • دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: موتور پرقدرت توسعه صنعت پتروشیمی هستیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: