اخبار

30 آذر 1402 - 16:57
با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی گلستان آغاز شد

بعد از ورود مستقیم رئیس‌جمهور، پیگیری‌های قوه قضاییه و باز شدن گره قدیمی حقوقی پتروشیمی گلستان، امروز عملیات اجرایی این طرح، بعد از انتقال ۶۰ درصد مالکیت به هلدینگ خلیج فارس با حضور وزیر نفت آغاز شد.

با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی گلستان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان گلستان، مهندس جواد اوجی با حضور در این مجتمع ضمن بازدید و بررسی آخرین وضعیت این طرح اوره آمونیاک، دستور آغاز دوباره عملیات اجرایی این پروژه را پس از سال‌ها بلاتکلیفی صادر کرد.

این پتروشیمی که بخش اعظم سهام‌داران آن مردم بودند، مشکلات بسیاری را در ۱۷ سال اخیر از سر گذرانده است.

بعد از ورود رئیس‌جمهور به مشکلات این پروژه و دستور برای رفع آن و همچنین پیگیری‌های قوه قضاییه، نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تشکیل کارگروهی تخصصی برای حل مشکلات حقوقی این شرکت، اکنون با خریداری سهام ۶۰.۴ درصدی پتروشیمی گلستان توسط هلدینگ خلیج فارس، این طرح تا سه سال و نیم آینده به سرانجام خواهد رسید.

با راه‌اندازی پتروشیمی گلستان که سالانه یک میلیون و صد هزار تن اوره و آمونیاک تولید خواهد کرد، تا دو هزار شغل مستقیم در زمان بهره‌داری ایجاد خواهد شد و نقش مهمی در توسعه این استان ایفا می‌کند.

تصاویر
  • با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی گلستان آغاز شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
ثبت نظر

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: