برگزاری همایش روسای روابط عمومی شرکت های خصوصی پتروشیمی به میزبانی هلدینگ خلیج فارس
همایش ششمین دوره ی روابط عمومی مجموعه شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی 8 شهریورماه 1396 ساعت 8.30 دقیقه صبح در سالن کنفرانس شرکت های هلدینگ خلیج فارس برگزار شد. برگزاری همایش روسای روابط عمومی شرکت های خصوصی پتروشیمی به میزبانی هلدینگ خلیج فارس

برای ورود رسانه به هر نهاد دولتی روابط عمومی آن نهاد در ابتدای امر حکم میزبان را ایفا می کند و شرکت هلدینگ خلیج فارس به این منظور با مدیران روابط عمومی شرکت های پتروشیمی جلسه ای برگزار کرد تا علاوه بر دیداری بین روساء و تبادل اطلاعات در مورد برخی اتفاقات، مباحث و برنامه های آینده با هم به گفتگو بنشینند در این میان از دو رئیس روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی و شرکت بازرگانی پتروشیمی که بازنشسته شده بودند، تقدیر شد. در این نشست عبدالرسول دشتی رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد:یکی از دغدغه های ما این است که روابط عمومی ها دارای دستورالعمل ها و روش های اجرائی مدونی باشند که بر اساس آن چگونگی انجام وظایف و مسئولیت هائی که بر عهده آنها می باشد از استانداردهای لازم برخوردار شده، با تائید هیات مدیره شرکت ها بر اساس آن عمل شده و از تداخل مسئولیت واحدها جلوگیری شود.

وی در خصوص وضعیت حاکم بر فضای رسانه ای افزود: نکته ی مهم تغییر فضای حاکم بر رسانه ها است آنچه که امروز ما در جامعه
می بینیم نیمه پیدای شرایط رسانه های گروهی اعم از روزنامه ها، خبرگزاری ها، گروه های تلگرامی و شبکه های مجازی محسوب می شود. باتوجه به ارزیابی انجام شده بعضی از گروه های مجازی به صورت  پنهان تاثیر گذار بوده، بیشترین تاثیر گذاری را در جامعه به ویژه در مورد کامنت هایی که مخاطبین می نویسند، دارند و اقشار مختلف مخاطبان از این کامنت ها تاثیر زیادی می گیرند و موجب می شود جامعه ی تصمیم گیر و تصمیم ساز بر اساس آن واکنش نشان دهد و تاکید کرد هدف ما باید دقت جدی نسبت به این شبکه ها باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس در خصوص آموزش دوره های روابط عمومی اظهار کرد: بحث دیگری که در این جلسه باید مطرح کنم ادامه ی دوره های خبرنویسی است . سال گذشته برای ارتقای روسای روابط عمومی دوره هایی را برگزار کردیم و در سال جاری نیز دوره های آشنایی با چگونگی ارتباط با فضای مجازی و دوره ی آشنایی و آموزش بورس برای روابط عمومی شرکت های پتروشیمی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود تعامل مثبتی که با انجمن صنفی کارفرمائی پتروشیمی و شرکت های عضو آن داریم کمک موثری کرده تا کارآمدی روابط عمومی ها چندبرابر شوند. و تاکید کرد این به معنای جدا شدن از فرآیند شرکت های پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکت مادر تخصصی نیست اما باید بپذیریم که در مواقعی نیازها و دغدغه های ما جداست و باید خودمان را موظف بدانیم که با تعامل مثبت، روابط را گسترده تر کرده و مسائل مختلف پیش رو را برداریم.

جلوگیری از بروزحواشی به ثمربخشی فعالیت ها کمک خواهد کرد

در ادامه این همایش حمید کیایی مدیر روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران؛ اظهار کرد: در ابتدا وظیفه خودم می دانم که هفته ی دولت و عید قربان را خدمت همکاران تبریک عرض کنم چند نکته در ذهنم  تداعی شده بود که لازم می دانم خدمت اساتید خودم بیان کنم تا با موفقیت دوره ی جدید را پیش ببریم؛ با تمام اتفاقاتی که دردولت می افتد نقش روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد اگر روابط عمومی های شرکت ها در جایگاه خودشان به فعالیت بپردازند در هفته دولت و در یک سالی که کارها پیش رفته و به ثمر نشسته است نقش آنها بهتر دیده خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد:یکی از نکته های مهم که به ذهن بنده خطور کرد این مسئله بود که در دولت یازدهم حواشی زیادی در خصوص مسائل پتروشیمی داشتیم و قصد داشتم این جریان را یاد آوری کنم که با شروع دولت دوازدم حواشی گذشته ادامه دار نباشد و با آرامش خاطر پیش برویم.

مدیرکل روابط عمومی روابط عمومی وزارت نفت فعالیت در دو حوزه:

کسری نوری مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت میهمان ویژه همایش مسئولین روابط عمومی های پتروشیمی بود و پس از حضور در این نشست صمیمی در ادامه این همایش خاطر نشان کرد به دلیل اینکه فعلا بطور همزمان سرپرستی موسسه همشهری را نیز بر عهده دارم، در کنار وظایف وزارت نفت دغدغه های کاری ام بسیار زیاد شده است مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تاکید کرد هرچند به دلیل خصوصی سازی های صورت گرفته در پتروشیمی ممکن است چنین تصوری بوجود آمده باشد که با توجه به خصوصی شدن بخشی هائی از پتروشیمی ممکن است فاصله ای بین روابط عمومی وزارت نفت و شرکت های پتروشیمی پیش آمده باشد اما اصلا این گونه نیست و با توجه به خاستگاه مشترکی که وجود دارد قطعا یک پیوند ناگسستنی بین پتروشیمی و وزات خانه وجود دارد که می طلبد تا همکاری های تعریف شده و گسترده ای میان روابط عمومی های این مجموعه ها وجود داشته باشد.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید هدفمند در کنار همدیگر به اعتلای این صنعت کمک کنیم. زیرا ظرفیت های بسیار خوبی در پتروشیمی و سایر بخش ها وجود دارد که با همکاری و تعامل بیشتر تصویر قدرتمندی از خانواده صنعت نفت به معنای اعم آن و صنایع پتروشیمی به طور اخص به وجود می آید. زیرا ما همچنان یک خانواده ی مشترک با برنامه ها و اهداف مشابه هستیم. وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع روسای حاضر درگرهمائی گفت: برای همه ی شماها روزهای خوبی را خواهان هستم.

کسب چهار لوح تقدیر از وزیران نفتی ایران

در ادامه ی همایش از خانم رفعت فرزاد فر رئیس سابق روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی و عباس کاظمی رئیس سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی به پاس تلاش های بی شائبه ای که طی سال های حضور در مسئولیت روابط عمومی شرکت های خویش انجام داده و به دلیل بازنشستگی ازآنان تقدیر شد.

خانم فرزادفر رئیس سابق روابط عمومی شرکت توسعه صنایع پتروشیمی در این مراسم گفت: بنده فعالیتم را در شرکت ملی صنایع پتروشیمی و از روابط عمومی شروع کردم. هیچ وقت از اینکه در این مجموعه کار می کردم پشیمان نبودم. مدت 10 سال به عنوان کارشناس فعالیت کردم و بعد از 10 سال رییس روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه صنعت پتروشیمی شدم و به عنوان اولین خانم در مسئولیت روابط عمومی توسط حکمی که آقای مهندس نجابت به بنده دادند، شروع به کار کردم. با این کار یک ساختار شکنی انجام شد تا بتوانم این مسئولیت را به عنوان یک زن بپذیرم و موجب شوم نقش دیگر بانوان شاغل در پتروشیمی بیشتر جلوه گر شود. نکته مهمی که پذیرش این سمت برایم ایجاد می کرد این باور بود که باید مسئولیتی که مدیر عاملم داده بود را به بهترین نحو ممکن انجام می دادم تا ثابت کنم می توان به خانم های شاغل برای احراز مسئولیت های مختلف اعتماد کرد.

وی گفت در طول سال های خدمت فراز و نشیب های زیادی را در پتروشیمی شاهد بودم. در این مدت 3 بار از آقای مهندس زنگنه وزیر نفت و یک بار از مهندس نعمت زاده مدیرعامل پتروشیمی به عنوان روابط عمومی برتر پتروشیمی لوح تقدیر دریافت کردم.

وی تاکید کرد به عنوان کسی که 25 سال در این سمت کار کرده و تجربه های فراوانی از اجرای بزرگ ترین پروژه های پتروشیمی کشور و افتتاح آنها را به دست آورده ام به خانم های جوان و همکارم می گویم طوری کارها و وظایف خود در روابط عمومی را انجام دهید که این کار یک شغل یک حرفه، تخصص و فن است در باور همه مدیران نهادینه شود و اگر روزی از این مسئولیت کنار رفتید هر کس که به جای شما آمد مایل باشد راه و روش تدوین شده توسط شما را ادامه دهد.

فرزادفر در ادامه خاطر نشان کرد اکنون در شرکت " او یک" مشغول به کار هستم و علاوه بر انتقال تجارب خویش چیزهای جدیدی از حضور در جمع همکاران جدید شرکت او یک آموخته ام که پیش از این با آنها مواجه نشده بودم. معتقدم برای موفقیت در این حرفه مدام باید نوآوری کنید و آنچه می آفرینید یا حتی می آموزید را بنویسید زیرا آنچه مکتوب
می شود حتما باقی می ماند.

"آندره گرومیکو"ی پتروشیمی بازنشسته شد:

در ادامه آقای عباس کاظمی رئیس روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی، تاکید کرد:طی 10 سال نخست فعالیتم مانند یک دوست یا همکاردر کنار دوستان روابط عمومی بودم و 20 سال بعدی سابقه ی کاری ام را در روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی گذراندم. شرکت بازرگانی پتروشیمی تحولات زیادی داشت و در این 20 سال حدود 10 مدیر عامل در این شرکت حضور داشته اند. تغییر و تحولات زیادی را در این شرکت شاهد بودیم و همواره توانستیم از دل مشکلات سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: یکی از دوستانم که با این شرکت تعامل زیادی داشت به بنده می گفت مثل "آندره گرومیکو" وزیر امور خارجه شوری سابق هستم که در زمان شوروی سابق وزیر امور خارجه بود و پس از فروپاشی آن کشور نیز همچنان مدتی وزیر خارجه باقی مانده بود. ایشان افزود به نظر من روابط عمومی بیشتر از اینکه یک شغل یا حرفه محسوب شود یک تخصص است. بنابراین اگر حرفه ای عمل کنید همیشه موفق خواهید بود. بنده در طی این 20 سال که در روابط عمومی مشغول به کار بودم مدیر عامل هایی داشتم که حتی قصد واگذاری ساختمان را داشتند اما  توانستم با تامل و تلاش زیاد نظرشان را نسبت به این موضوع اصلاح کنم و جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرم. همه آن کارها را در راستای رسالتی می دانستم که بر عهده داشتم و طی این سالها تجارب زیادی کسب کردم اما به خاطر بیماری که داشتم مجبور شدم فشار کارم را کاهش بدهم.

مردی برای همه فصول:

مهندس عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز دقایقی در همایش روسای روابط عمومی حضور یافت و ضمن استماع چند مورد از نظرات مسئولین حاضر در نشست به این موضوع پرداخت که روابط عمومی ها باید مشاور امین مدیران عامل شرکت ها بوده و با دقت نظر و توجه جدی مسائل و موضوعات مختلف را ارزیابی کرده به مسائلی بپردازند که بتواند بخخشیاز دغدغه های اصلی مدیریت کارکنان را رفع نماید. وی گفت باید با عشق و تمام وجود به مسئولیتی که برعهده دارید بپردازید و نگاه دولتی را از خویش دور کرده، با شرایط جدید و لزوم باور به کار در جایگاه سازمانی خصوصی که باید درآمد داشته باشد تا بتواند حقوق و مزایای کارکنان را بپردازد در سازمان ایجاد نمایند. مهندس نژادسلیم از روسای روابط عمومی خواست که حتما براساس برنامه استراتژیک و باور به خرد جمعی حرکت کنند و یقین داشته باشند کاری که می کنند همراه با نتایج عملی مثبت برای سازمان باشد.

هلدینگ خلیج فارس در دستان یکی از 31 مرد شناخته شده ی جهان است

فرامرز پریزی رئیس روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول در گفتگوی کوتاهی گفت: بزرگترین و مهمترین اتفاق برای من 13 سال فعالیت در شرکت پتروشیمی آریاساسول به عنوان روابط عمومی است. 13 سال این مسئولیت را داشتم و تجربیات گران بهایی را چه در زمان حضور شرکای خارجی و چه در دوره های مختلف با سهامداران و شرکت های جدید به دست آوردم که این تجربه ها در دوره های مختلف کاری ام کسب شد.

وی در خصوص توسعه هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد:بزرگترین فرصت در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور مردان قدرتمندی مانند مهندس نژاد سلیم در حال ورق خوردن است و نکته مهم آن در این است که ایشان نگاه بسیار عمیق و مهمی را در سرمایه گذاری خارجی و توسعه ی پتروشیمی دارند و از آنجایی که ایشان با دیدگاه های مختلف موجود در صنایع پتروشیمی آشنا بوده و تجربیات بسیار گران بهایی را دارند و از سوی دیگر عنوان 31 مدیران برتر جهان در پتروشیمی را در اختیار دارند، این فرصت را فراهم آورده اند که مجموعه پتروشیمی کشور بسیار قدرتمند و بصورت کاملا روشن، توانمند با بهره گیری از یک برنامه استراتژیک برای توسعه این صنعت و تامین منافع دولت جمهوری اسلامی گام بردارد.

هلدینگ خلیج فارس دارای زیر ساخت قوی است

هادی رستم زاده رئیس روابط عمومی پتروشیمی لردگان در خصوص چشم انداز هلدینگ خلیج فارس گفت: نسبت به گذشته کارها پیشرفت خوبی داشته است درخصوص هلدینگ باید عنوان کنم که دارای زیرساخت های قوی است که به این نحو مثبت پیش می رود و در خاورمیانه  به عنوان دومین هلدینگ بزرگ پتروشیمی و در جهان سی و چهارمین شرکت شناخته شده محسوب می شود. امیدوارم در برنامه های آینده شاهد این باشیم که در شمارش هلدینگ ها، خلیج فارس به زیر 30 برسد که البته با وجود مدیر قوی این هلدینگ چشم انداز مد نظر بعید نیست.

وی عنوان کرد: وضعیت در پتروشیمی لردگان مطلوب و بر اساس برنامه راهبردی مشخص انجام می شود. برنامه ها را از پیش اعلام کرده ایم. همچنین در سمینارها و جلسات مختلف ابلاغ شده است و امیدوارم که بقیه موارد طبق زمانبندی به افتتاحیه برسد تا شرایط خوبی را داشته باشیم.

بید بلند طلایی ترین پروژه ی تاریخ صنعت نفت است

هدایت اله درخشنده رئیس روابط عمومی شرکت بید بلند خلیج فارس  اظهار کرد: پالایشگاه بید بلند خلیج فارس یک پالایشگاه بزرگ گازی به حساب می آید. این طرح بزرگ در دست اجرا دوستدار و حامی محیط زیست است.هم اکنون چهار هزار و 29 نفر در این پروژه بزرگ گازی متعلق به هلدینگ خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند. همچنین 570 کیلومتر خط لوله داریم. پروژه ی پالایشگاه گاز بیدبلند طرحی است که 8/99 درصد سهام آن متعلق به هلدینگ خلیج فارس است. از مرز سه استان می گذرد. پتروشیمی گچساران و چند پتروشیمی دیگر برای دریافت کانل خوراک چشم انتظار به بهره برداری رسیدن آن هستند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح شرایط لازم برای تامین خوراک و ره اندازی دیگر واحدهای پتروشیمی در سه استان کهگیلویه و بویر احمد ،بوشهر و خوزستان فرهم خواهد شد. وی افزود این طرح در مساحتی حدود 350 هکتار پروژه در بهبهان انجام می شود.

رئیس روابط عمومی شرکت بید بلند خلیج فارس خاطر نشان کرد پروژه  بید بلند خلیج فارس یکی از طلایی ترین پروژه های تاریخ صنعت نفت است. تمام مهندس هایی که در این پروژه فعالیت می کنند ایرانی هستند و به دنبال این هستیم که با صنایع پایین دستی هماهنگی هایی انجام داده و طرح های دیگری اجرا کنیم که بتوانیم حداکثر استفاده از امکانات موجود را داشته باشیم.

   چشم و چراغ صنعت ایران هلدینگ خلیج فارس است

شاپور یاوری رئیس روابط عمومی بندر امام درباره ی توسعه  روابط با شرکت های هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: چند سالی است که کارهای کارشناسی خوبی برای پیشرفت کشور و توسعه صنعت پتروشیمی صورت گرفته است. باور من این است که هلدینگ خلیج فارس می تواند یکی از مراکز اصلی و بنیادین برای تحقق این هدف باشد زیرا بدنه ی اصلی کارکنان و مدیرانی که از پتروشیمی هستند دست نخورده مانده است کارشناسانی که صنعت نفت برای آنها زحمت کشیده است خوشبختانه عضو مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند و امیدوارم با برنامه ریزی از این مجموعه مدیرانی انتخاب شوند که بتوانند در توسعه ی صنعت نفت و آینده ی اقتصاد مملکت نقش خوبی ایفا کنند.

وی افزود:هلدینگ خلیج فارس می تواند در همه زمینه ها به ویژه در توسعه، چشم و چراغ صنعت ایران و پیشتاز باشد همان طور که هم اکنون در تولید پیشتاز است و آمار هایی که ارائه می شود در سطح جهان این شرکت را ممتاز کرده است عملکردی که در آینده هم توفیق های بیشتری را نصیب هلدینگ خلیج فارس خواهد کرد.

چابک سازی هلدینگ به توسعه ی آن کمک خواهد کرد

محمد علی مقدسی رئیس روابط عمومی پتروشیمی زاگرس در خصوص میزان ارتباط با شرکت های هلدینگ خلیج فارس،ابراز کرد: ما عضو هلدینگ خلیج فارس نیستیم اما به عنوان کسی که از بیرون این هلدینگ را نگاه می کند با توجه به اینکه سهم بسزایی از بازار پتروشیمی ایران در دست این هلدینگ است برای توسعه این مجموعه چند راهکار عنوان می کنم باید از فرایندهای نوین مدیریتی، چابک سازی سازمان، استاندارد سازی و حرکت به سوی تعالی استفاده شود و برای توسعه پتروشیمی به پیشرو بودن این هلدینگ در ایران و جهان کمک کرد.

 

تاریخ: 1396/06/11
تعداد بازدید: 93
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal