گزارش دانش نفت از برگزاری نمایشگاه اینترپلاستیکا در مسکو؛
1396/12/08 شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس به دنبال گسترش فعالیت‌های تجاری

اشرف ساداتی، کارشناس ارتباطات روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس/ نمایشگاه اینترپلاستیکا 2018 با حضور بیش از 650 شرکت از 30 کشور دنیا از جمله استرالیا، چین، آلمان، ایتالیا و ... برگزار شد. در این نمایشگاه شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس به نمایندگی هلدینگ خلیج فارس برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده و مذاکرات خوبی با خریداران محصولات پتروشیمی حاضر در نمایشگاه انجام داد.

 

مقدمه

برگزاری نمایشگاه اینترپلاستیکا فرصتی بود تا از نزدیک با فضای این کشور و مباحث مربوط به سرمایه گذاری و بازاریابی در بخش پتروشیمی آشنا شوم و بتوانم در زمانی کوتاه شهر مسکو را از نزدیک ببینم کشوری که پس از گذر از صدها سال دوران پادشاهی و تحمل سالها فشار در زیر سایه کمونیسم پس از دوران جنگی سرد از هم فروپاشید و حالا دارد ذره ذره از کمونیسم فاصله می گیرد. حدود پنج روز را در شهر مسکو گذراندیم و فقط یک روز از آن چند روز  توانستیم  چند جای دیدنی شهر را بازدید کنیم روسیه را زیبا دیدم زیباتر از آنچه که فکرش را میکردم با مردمی به ظاهر سرد ولی عمیقاً مهربان که در عمق صد متری زمین هم کتاب را از خود جدا نمی کردند و ساعت ها در صف موزه ها به انتظار می ایستادند. طبق برنامه تنظیمی طول دوره سفر از 2 الی 7 بهمن ماه 96 بود گروه شرکت کننده در نمایشگاه 17 نفر بودند که 10 نفر آنها از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس آمده بودند . پرواز ساعت 5 بامداد با هواپیمائی ترکیش به مقصد استانبول بود ساعت 8 بامداد به استانبول رسیدیم بعد از یک ساعت معطلی در فرودگاه، استانبول را به مقصد مسکو ترک کردیم حدودهای ساعت 12 در فرودگاه مسکو فرود آمدیم. از آسمان زیر پایمان هرچه می دیدیم، سفید بود در فرودگاه برنامه های کنترل و بازرسی راحت و سریع صورت گرفت. یک دستگاه اتوبوس به همراه راهنمای گروه برای انتقال میهمانان به هتل آماده شده بود حدود 3 بعد از ظهر پس از عبور از ترافیکی بسیار سنگین و باور نکردنی به هتل رسیدیم. هتل ما در مرکز شهر مسکو واقع بود همین که به هتل رسیدیم، بعد از یک استراحت مختصر به اتفاق همکاران و لیدر برای تبدیل دلار به روبل و سپس صرف ناهار به بیرون از هتل رفته و از همانجا مسکو گردی را شروع کردیم.  برای صرف ناهار به خیابانی که نزدیک هتل بود و به شانزلیزه مسکو معروف بود، رفتیم. «خیابان آربات» یا «شانزلیزه مسکو» زیباترین خیابان مسکو است که تار و پودش را با هنر بافته اند. خیابانی سنگفرش با ساختمانهای قدیمی زیبا و گاهی عجیب و غریب. در آن خیابان فروشگاههایی وجود دارد که صنایع دستی و عمدتاً عروسکهای زیبائی که سوغات و سمبل روسیه به حساب می آیند به نام «ماتروشکا» را در اندازه ها و طرحهای گوناگون به فروش می رسانند.

 ویژگی ممتاز این خیابان هم خانه الکساندرپوشکین، شاعر معروف روسیه است که امروز تبدیل به موزه شده در انتهای خیابان آربات یکی از ساختمانهای زیبایی که به هفت خواهران معروفند وجود دارد و ساختمانهای زیبا و عجیب و غریبی که آدم را به دنیای قصه ها می برند. حدودهای ساعت 6 بعد از ظهر که هوا کاملآ تاریک شده بود و از سرمای زیاد دستهایمان سر شده بود از ادامه گردش در شهر منصرف شده و آربات را با همه زیباییهاش، با سنگفرشی که با برف و یخ پوشیده شده بود ، با کافه های زیبایش ترک کرده و دوباره به هتل برگشتیم .


درباره نمایشگاه اینترپلاستیکا2018

نمایشگاه اینترپلاستیکا یکی از مهم ترین رویداد های تجاری کشور روسیه و کشورهای مشترک منافع می باشد که هرساله  در مرکز نمایشگاهی در پرسنیا Presnya مسکو، روسیه برگزار می شود. این نمایشگاه یکی از مهم ترین نمایشگاه های صنعت پلاستیک و همچنین یکی از فرصت‌ها و راه های برقراری ارتباط با بازارهای کشورهای دیگر برای توسعه صادرات صنعت پلاستیک برای روسیه و منطقه است. مخاطبان اصلی این نمایشگاه را تولیدکنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان پلاستیک و محصولات لاستیکی تشکیل می‌دهند. در این نمایشگاه همچنین گروه های دیگری شامل تولیدکنندگان پلاستیک و محصولات لاستیکی شامل صنایع شیمیایی، تولیدکنندگان ماشین، صنعت بسته ‏بندی، صنعت خودرو، هوافضا، برق، الکترونیک، ساخت و ساز و مسکن، تکنولوژی پزشکی، مهندسی دقیق، اپتیک، فناوری انرژی، فتوولتائیک، کشاورزی نیز برای عرضه محصولات به بازاریابی و جلب مشارکت شرکت می کنند.

حضوردر نمایشگاه :

نمایشگاه اینترپلاستیکا 2018 با حضور بیش از 650 شرکت از 30 کشور دنیا از جمله استرالیا، چین، آلمان، ایتالیا و ... برگزار شد. در این نمایشگاه شرکت تجارت صنعت خلیج فارس به نمایندگی هلدینگ خلیج فارس برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده و مذاکرات خوبی با خریداران محصولات پتروشیمی حاضر در نمایشگاه انجام داد.

 به دلیل موقعیت شهر مسکو اکثر بازدیدکنندگان از کشورهای CIS و اروپای شرقی و ترکیه بودند و نمایشگاه اینترپلاستیکا را  مقصدی برای مذاکرات می دانستند، هلدینگ خلیج فارس با چشم انداز بلند مدت توسعه بازارهای خود در روسیه و کشورهای حوزه CIS در این نمایشگاه حضور یافته تلاش داشت، به صورت مستقیم با مصرف کنندگان نهایی ارتباط برقرار کرده و روابط تجاری خود را استوار نماید. هدف ازحضور هلدینگ خلیج فارس در این نمایشگاه در وهله نخست، شناسایی و اعتبار سنجی کشورهای مختلف، شناخت رقبا و شرکای تجاری خود، تحلیل وضعیت بازار کشور روسیه، شناسایی مشتریان و تامین مستمر نیازهای موجودشان، معرفی محصولات تولیدی، به نمایش گذاشتن توانمندی خود و شناخت ظرفیت های تولیدی بود.


گفتگو با تعدادی از مدیران حاضر در نمایشگاه و مقام های بازدیدکننده از غرفه هلدینگ خلیج فارس

در این چند روز نمایشگاه فرصت را مغتنم شمرده و در خصوص نمایشگاه اینترپلاستیکا و چشم انداز بازار پتروشیمی ایران در کشور روسیه، ارزیابی چشم انداز آینده بازار پتروشیمی و اینکه از چه طریقی می توانیم روابطمان را با کشورهای CIS توسعه دهیم. با برخی مدیران حاضر در نمایشگاه و دو رایزن کشورمان در روسیه گفتگوهایی داشتیم " آقای حسین پیررسول زاده مدیرصادرات پلیمری شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس، آقای فرهاد دانشی ممقانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، آقای داود میرزاخانی رایزن اقتصادی ایران در روسیه  و آقای فرهاد پرند، رایزن بازرگانی ایران در کشور روسیه از جمله افرادی بودند که گفتگوهایی انجام شده به نکاتی از نقطه نظرات آنها اشاره می شود .

آقای حسین پیررسول زاده در مورد حضور هلدینگ خلیج فارس در نمایشگاه اظهار داشت ما از نظر موقعیت جغرافیایی در جایگاه خوبی قرار داریم از طریق دریایی، زمینی و راه آهن به این کشورها متصل هستیم. طبیعتآ می توانیم یکی از گزینه های آنان برای تامین نیازمندیهای محصولات پتروشیمی باشیم. اگر بتوانیم از این مزیت به طور کامل استفاده کنیم در آینده حضور قویتری در بازارهای این منطقه و به دنبال آن سایر مناطق جهان خواهیم داشت.

آقای داود میرزاخانی رایزن اقتصادی کشورمان در روسیه به این نکته اشاره کرد که برگزاری نمایشگاه های تخصصی فرصت بسیار بزرگی است، مخصوصآ برای هلدینگ خلیج فارس که می تواند توانمندی های خود را به نمایش بگذارند و شرکای تجاری خود را پیدا کرده ، محصولات خود را معرفی کنند. یکی از نقاط ضعف ما عدم شناخت ظرفیت های تولیدی ما می باشد که شرکت های خارجی کمتر از آن شناخت دارند ،این نمایشگاههای تخصصی از این جهت می تواند خلآ موجود را پر کند.

آقای فرهاد دانشی ممقانی، مدیرعامل پتروشیمی ایلام هم تاکید کرد: ما با حضور در منطقه با ایجاد دفتر یا حضور در نمایشگاه ها و شناسایی مشتریان می توانیم اعتماد آنان برای تامین مستمر نیازهای موجودشان را جلب نماییم، البته روی فروش های مقطعی خیلی نباید حساب کرد و مشتریانی که علاقمند به همکاری هستند، می خواهند که این روابط سالها استمرار داشته باشد، لذا نیاز به حضور قویتری می باشد. مسلماً با ایجاد  دفترهایی که مشتریان بتوانند ارتباط حضوری داشته و در صورت بروز داشتن هرگونه مشکل یا سوال بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند در این کار بسیار موثر خواهد بود.

آقای فرهاد پرند، رایزن بازرگانی کشورمان در روسیه  نیز به این نکته اشاره داشتند: هلدینگ خلیج فارس مجموعه شناخته شده ای می باشد و بازار روسیه بازار بسیار خوبی است اگر در این بازار تمرکز کرده و وارد مذاکرات تجاری شوند می توانند به نتایج مثبتی دست پیدا کنند.

گزارش دانش نفت از برگزاری نمایشگاه اینترپلاستیکا در مسکو؛
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامي حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شركت پتروشيمي خليج فارس مي باشد.
Powered by DorsaPortal